Winnie toch een meisjesnaam?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Winnie Hensen - WaarBenJij.nu Winnie toch een meisjesnaam?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Winnie Hensen - WaarBenJij.nu

Winnie toch een meisjesnaam??

Door: Winnie

Blijf op de hoogte en volg Winnie

28 Februari 2006 | Suriname, Paramaribo

Hello Family and Friends!

Hier het eerste berichtje vanuit Paramaribo!!!

Ik ben goed aangekomen had een uurtje vertraging en na een 9 uur durende vlucht kwam zette ik mijn eerste stappen op Surinaamse grond. Het duurde een tijdje dat ik door de douane kwam maar buiten de poort werd ik keurig opgewacht met een bordje Hensen erop. Deze zette me keurig af bij de heer Prem via wie ik een kamer had geregeld. Hij woont zelf voor een groot huis waar hij veel stagieres in huisvest. Omdat hij dacht dat Winnie een meisje was heeft hij me dus gehuisvest met 14 vrouwen en slechts 2 andere mannen :0 Kan dus erg gezellig worden...

Ik heb wel als enige hier een eigen wc, douche en keuken dus dat is prima voor elkaar. Zaterdag nog even hier op stap geweest en omdat het hier natuurlijk ook carnaval was, was het een drukte van jewelste maar wel een gezellige sfeer door de braziliaanse danseressen...

Om 2uur stapte ik toch vermoeid in mijn bedje na een hectische en vermoeiende week. Vorige week namelijk een fantastisch afscheidsfeest gehad met de jongens uit Groningen waarin ik als echte surinaamse vrouw de groningse mannen in Bar Players gek heb gemaakt! Woensdag nog laatste avondje tapperij gehad waar ik nog een mooi aandenken kreeg voor al mijn jaren Knickerbockers en donderdag erg gezellig en lekker met de hele familie bij Villa Copera gegeten. Al met al een erg leuke en gezellige week!

Zondag ben ik even door Paramaribo gewandeld en alles was gesloten maar wel kunnen genieten van alle houten huisjes in koloniale stijl die in de binnenstad staan. Het leek of je in een slechte wild west film bent binnengelopen. Zo anders is het vandaag waar al die huizen open zijn en er veel handel wordt gedreven. Kortom één grote drukte! Maandag ook een nieuwe simkaart gekocht dus vanaf vandaag ben ik bereikbaar op het volgende nummer: 005978784656 en mijn adres is Kwattaweg 70 in Paramaribo.

Vandaag heb ik een kennismakings gesprek gehad met mijn stagebegeleider en in eerste instantie zal ik me een beetje orienteren. Woensdag is ook mijn kamer klaar waar ik aan het werk kan gaan... maar dat kan ook maandag zijn... Hij wil me in ieder geval graag bij het voetbalteam hebben, ze trainen hier echter 4x in de week. Gelukkig ben ik voorlopig nog geblesseerd...
Zo het is alweer te lang geworden maar zal jullie af en toe op de hoogte houden! Ga zo naar Nacionello om het complex eens te bekijken.

Groeten uit Paramaribo!!

  • 28 Februari 2006 - 14:28

    BJ:

    He Winnie, vergeet niet dat kale plekje op je achterhoofd in te smeren!

  • 28 Februari 2006 - 15:10

    Lola:

    aah Oewhinnie,
    Nou zeg een leuke binnenkomer, denken ze dat je een blonde m.... bent. Je hebt toen toch wel even je adamsappel en je spierballen laten zien!! Maar wat leuk om zo snel al iets van je te horen! Je zult je vast snel aanpassen aan de surinaamse cultuur. Ik ga vrijdag even een weekje skiën (ja, sorry hoor dan had je maar niet naar Suriname moeten gaan!)Ik ga op z'n Lolaa's dus dat komt wel goed. Winnie het ga je goed en we horen wel weer! Groet, Lyda

  • 28 Februari 2006 - 17:14

    Jan Erica:

    Winnie,

    Goed dat je heelhuids bent aangekomen. Mocht je gastheer denken dat Winnie een meisje is, laat hem dan de Surinaamse vrouwen waarschuwen, dat de naamdrager zich dan anders gedraagt en dat het een rokkenjager van het grootste formaat is!!
    Wees wel voorzichtig, kerel. Succes en tot schrijfs.

  • 28 Februari 2006 - 17:19

    Rai:

    Mooie shit Wiendert!
    Pak d'r wel even een paar in het huis en/of de voetbalclub hè?! Zoals we van je gewend zijn!

  • 28 Februari 2006 - 17:30

    Barbara:

    klinkt goed! heel veel plezier.liefs bar

  • 28 Februari 2006 - 19:44

    Randy En Simone:

    Super Winnie!!! Zo te horen hoeven wij ons geen zorgen over je te maken!!Maar toch hopen we snel weer wat van je te horen!!!

  • 28 Februari 2006 - 20:10

    Jimi:

    de 'twatta' weg! en jij was verbaast dat er alleen maar vrouwen woonden, Ik weet wat je nu meemaakt...klinkt nu al als een mooi verhaal!
    have fun!
    ciao

  • 01 Maart 2006 - 07:48

    Dirk B:

    Mooi mooi mooi Winnie..klinkt aanlokkelijk. Veel plezier en werk niet te hard...
    Binnenkort komen we langs!!

  • 01 Maart 2006 - 10:00

    Mams:

    dag lieve schat,zo te lezen komt het allemaal goed daar in Paramaribo had je nog wat aanspraak in het vliegtuig? Je viel wel op als enige Hollandse blonde jongen!
    je bent nu nog even aan het rond kijken? Winnie ik had vanmorgen nog iemand van de Gem.Groningen aan de telefoon, je moet je nog uitschrijven uit de Gem.Groningen, nu direct doen! via email:belastingen@dia.groningen.nl/of www.groningen.nl/belastingen.lieve schat pas goed op je zelf en geniet!mams

  • 01 Maart 2006 - 15:26

    Yazz:

    Hey mooi dat je goed bent aangekomen..Wat hoorde ik van Bas kom je in april eens ff flink feesten op Curacao??
    Wie weet kom ik nog een weekje naar Parimaribo!!
    Spreek je en have fun!!
    Kus

  • 01 Maart 2006 - 16:28

    Renée:

    Hé Winnie! Leuk om je site te lezen. Lachen hoor al die verhalen van je. Ben ook benieuwd naar de verhalen als je naar de Indianen in het binnenland gaat...

    Groetjes Renée

  • 01 Maart 2006 - 22:45

    Pa:

    Fijn dat alles goed is gegaan
    Zo'nbinnenkomer is niet niks
    Je kunt maar beter al die dames een rugnummer geven
    dan raak je niet zo snel in de war.
    Het klinkt allemaal erg goed wat je vertelt.
    Ik krijg steeds meer zin om even te komen
    Veel plezier en maak er wat van.
    Tot schrijfs
    Je vader

  • 01 Maart 2006 - 22:57

    Zwiers:

    Mooie gekkigheid! gedraag je je een beetje. Tot mailens

  • 02 Maart 2006 - 09:05

    Dirk A:

    WienderT is op zijn best zo te lezen. Effe bijbruinen, beetje ballen... en afstuderen?! Veel plezier!

  • 02 Maart 2006 - 20:07

    Wouter:

    He Winnie, goed om te horen al die dames om je heen, gedraag je wel een beetje he.....een fijne tijd in Paramaribo...
    Groet, Wouter

  • 02 Maart 2006 - 23:06

    Richard:

    Ola Winnie, lekker is 4 x traine..hahha veel plezier daar!!ga morgen weer terug naar Ned.
    laters Richard

  • 03 Maart 2006 - 21:49

    Lies:

    dag winnie, weet je dat hier een dik pak sneeuw ligt! een heel mooie wereld nu alles onder is gesneeuwd dat kun je je haast niet voorstellen met 25 graden daar.Je begint ook aan het weekend? wat wordt het, trainen of zonnen? een biertje nemen?Heb je je omgeving al een beetje verkend?En een plekje voor ons gereserveerd? we horen het wel weer. dikke kus, mams
    we horen het!

  • 06 Maart 2006 - 07:59

    Dirk B:

    Je bent net weg Winnie en je ouders die willen al weer bij je komen...wat ben je ook een schat he?!

  • 07 Maart 2006 - 15:49

    Anne:

    Hi Winnie, Leuke foto's zeg! Je hebt het zo te zien goed naar je zin tussen die slanke negerinnen. Beetje ballen en brallen.. En wij maar werken in het koude kikkerlandje. Groetjes! Je schoonzussie

  • 09 Maart 2006 - 12:57

    Maartje:

    He ik hoorde dat je in suriname zit, ben er zelf ook een half jaar geweest 4 jaar geleden. Ik wil je heel veel plezier wensen, dat gaat wel lukken denk ik. Ik woonde ook aan de kwattaweg, maar dan nr 364, ben je al in touche geweest? Je moet vooral niet vergeten om tripjes naar het binnenland te maken, je weet niet wat je gaat zien,zoooo bizar en mooi! Groetjes Maartje (van arlette)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Winnie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 31463

Voorgaande reizen:

25 Februari 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: