Groningen uit altijd lastig... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Winnie Hensen - WaarBenJij.nu Groningen uit altijd lastig... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Winnie Hensen - WaarBenJij.nu

Groningen uit altijd lastig...

Door: Winnie

Blijf op de hoogte en volg Winnie

14 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

Zoals beloofd weer een berichtje! Deze keer zal ik het wat korter houden...

Afgelopen zaterdag ben ik naar sabanna park geweest. Het personeel van Hotel Krasnapolski had een uitje maar omdat er maar weinig mensen mee gingen mocht mijn huisgenootje een aantal mensen meenemen... Aangezien we vrijdag toch nog even de kroeg in gingen en we zaterdag om 7 uur in de stad moesten zijn. Kwamen we daar aan met iets te weinig slaap en hele kleine oogjes. Gelukkig was de hele dag erg relaxed en viel de brakheid ook mee. Op sabanna park was een kreekje met een aantal hutjes waar er natuurlijk weer volop gegeten en gedronken werd. We hebben ons bij de kreek ingesmeerd met klei waar je een heerlijk zacht huidje van kreeg (shit ik merk dat die 14 vrouwen weer te veel invloed op me hebben ;)

Dus dan maar weer over voetbal praten: Zondag stond de uitwedstrijd van Nacional tegen Boskamp uit Groningen gepland. Groningen uit is ook hier lastig...... Maar ook bij zo’n uitwedstrijd blijkt dat ze bij Nacional erg professioneel te werk gaan. Vooraf wordt er een goede maaltijd met iedereen gegeten en er is een spelersbus een bestuursbeurs en een supportersbus met band geregeld. Na afloop stond er in Groningen bij een bestuurslid thuis weer een grote maaltijd klaar voor alle spelers en bestuur! Dit alles moet je wel in Surinaams perspectief zien want die busje zijn erg gammel en het stadionnetje bij de uitclub is ook niet om aan te zien... Maar ja toch moest er gevoetbald worden en op een veld wat alleen bij de hoekvlaggen de kenmerken had van een grasveld werd er afgetrapt. De wedstrijd was wederom niet erg best en de gemiste penalty van Boskamp was misschien wel typerend voor de hele wedstrijd: nadat na 5 minuten eindelijk de penaltystip was gevonden werd deze 2 meter naast geschoten... Met een 0-0 tegen de nummer een na laatst mocht Nacional dus best tevreden zijn. Helemaal omdat de concurrentie verloren heeft en Nacional de koppositie heeft overgenomen! As vrijdag de volgende wedstrijd, we zullen zien.

Eerst is er morgen groot feest in Suriname. Het is namelijk Phagwa wat een Hindoestaans feest is wat een soort carnaval inhoudt. Ik weet in ieder geval dat ze allemaal met gekleurd water gooien en ook met poeder.... Ik ben benieuwd!

Groetjes Winnie!!

• 15 Maart 2006 - 07:29

BJ:

Nou Winnie, ziet er allemaal mooi uit! Kun je daar in de buurt ook een beetje zeilen? Dan komen we zeker even langs!

• 15 Maart 2006 - 07:57

Thijs:

Ja dan ga ik wel mee. Helemaal als ze daar ook bestuursbeurzen uitdelen! Klinkt mooi Wiendert.

• 15 Maart 2006 - 11:19

Liesette:

Hey Win, het klinkt weer allemaal geweldig! Al gehoord dat we komen ;-)

• 16 Maart 2006 - 22:52

Jan From London:

Hey winnie!

Zo te horen heb je het nog prima naar je zin.

Maar het is nu de 16e dus stuur je ons ook ff een weblinkje waar we de ongecensureerde versies van je foto's van het Carnaval in Suriname kunnen vinden?

• 17 Maart 2006 - 21:20

Jaap:

He Win, ziet er gezellig uit als ik de foto's combineer met je verslag!

Wel een beetje jammer dat in de week dat jij weg ging uit Groningen de plaatselijke trots direct 6 punten laat liggen bij nr 16 & 17 van de Eredivisie.

Have fun en wie weet doet de Surinaamse bondscoach een naturalisatieverzoek voor jou!!

• 19 Maart 2006 - 17:03

Olaf:

Gozer, leuk om te lezen! Verwacht wel dat je ECHT gaat werken he ;)
    Groetjes

• 20 Maart 2006 - 07:57

Dirk B:

Wat zijn de uitslagen deze week Winnie?
    De Heeren hebben weer eens gelijk gespeeld...