Debuut even uitgesteld - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Winnie Hensen - WaarBenJij.nu Debuut even uitgesteld - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Winnie Hensen - WaarBenJij.nu

Debuut even uitgesteld

Door: Winnie

Blijf op de hoogte en volg Winnie

04 April 2006 | Suriname, Paramaribo

Hello!!!

Zoals beloofd weer een berichtje van de andere kant van de oceaan. Na mijn flitsende start heb ik de afgelopen weken niet zoveel gedaan wat leuk is om te vermelden. Ben vooral bezig geweest met mijn stage en alle voetbalzaken die er omheen hangen. Zo heb ik vorig weekend de Surinaamse selectie van onder de 21 jaar begeleid tijdens hun trainingskamp die zo op Nacionello hadden, heb ik zelf veel getraind en geprobeerd mijn overschrijving rond te krijgen voor afgelopen zaterdag. Helaas is dit laatste niet gelukt en heb ik nog steeds niet mijn debuut mogen maken op het hoogste trede van het Surinaamse voetbal.

Gelukkig heb ik vandaag te horen gekregen dat de papieren in orde zijn zodat ik de volgende wedstrijd kan meedoen. Deze wedstrijd is helaas pas 22 april en de tegenstander is dan Intermoengotapoe(wat een fantastische naam!), de club van Ronnie Brunswijk. Hijzelf zal er niet bijzijn omdat hij voor 5 jaar geschorst is door de Surinaamse voetbalbond omdat hij een speler die dramatisch speelde, met een pistool van het veld heeft gehaald. Een ander verhaal is dat toen hij bij een uitwedstrijd langs de tribune liep hij verwelkomd werd met boegeroep. Waarop hij terug naar zijn auto ging, rommelde daar wat in zijn tassen en kwam terug met een mitrailleur en een handgranaat. Hij liep terug naar het vak trok de pin uit de granaat en riep: durf nu nog maar eens boe te roepen!! Hoe hij die pin precies weer terug in de granaat kreeg is echter niet bekend. Ben benieuwd wat er de 22ste zal gebeuren... Het schijnt dat ie alleen als trainer/speler/manager is geschorst en dat ie nog wel eens op de tribune zit.

Wel heb ik deze week in de krant gestaan! In het Dagblad van Suriname en de Times stond een mooi bericht dat ik hier in Suriname verblijf voor een aantal maanden om een aantal projecten te realiseren zodat het Surinaams voetbal een kwaliteitsinjectie te geven!!

Omdat het de laatste tijd wat rustig is (of is dat gewoon Suriname??) heb ik ook de kans gehad een boek te lezen, ja jullie lezen het goed af en toe lees ik een boek! Blootvoeters en beschuitgras is de naam en geschreven door Diederik Samwel. Hij verteld in dit boek zijn bevindingen van Suriname en met name het voetbal hier. Ik heb het gelezen en het is precies zoals ik het ook meemaak! Dus wil je meer weten hoe het hier er allemaal een beetje aan toe gaat moeten jullie echt dit boek lezen!

Afgelopen zaterdag heeft FCS Nacional dus gespeeld en helaas met 2-0 verloren. Het lijkt erop dat ze nu echt de handoek in de ring hebben gegooid met betrekking tot het kampioenschap. Hoewel ze slechts 4 punten achterstaan op de koploper hebben ze nu al 4 wedstrijden achter elkaar niet weten te winnen. De trainer is er gelijk gister uitgegooid en vanaf vandaag zal er een nieuwe trainer komen. Misschien dat het nu beter gaat en we nog een kans maken...

Ook zal ik jullie nog iets vertellen over de vrouwen. Ik mag jullie verblijden dat er een nieuwe vrouw in het huis is gekomen en dat we nog maar met 2 jongens over zijn en er inmiddels 15 vrouwen zijn! Voor de rest ook nog geen Surinaamse schoonheid aan de haak geslagen dus ma je kan nog rustig slapen!!

Nu ga ik maar weer eens trainen (4x in de week is veel te veel!!) maar zal jullie weer snel op de hoogte houden!!

Dikke kus Winnie

  • 04 April 2006 - 16:10

    Dirk:

    Hahaha, die WienderT... Weer een krantenberichtje dus. Dit keer beter dan die twee in Groningen?! Hoe spel je flitsende flankenspits eigenlijk in het Surinaams?! En voor blonde pikkestrijker? Mooie verhalen zeg! Hoeveel pagina's was dat boek ;)

    Veel plezier, maak ze gek!

  • 04 April 2006 - 17:26

    Petra:

    Die van jou mag er ook wel wezen...op een paar opmerkingen na!

    KUS VAN JE LIEFSTE HUISGENOOT

  • 05 April 2006 - 06:53

    BJ:

    Ha Wiendert, het krantenartikel staat zelfs op de site van TKB! Of heb je die zelf toegestuurd? En hier in A'dam hebben we het wel degelijk druk! (Ontvang je m'n sms'jes eigenlijk wel?)

  • 05 April 2006 - 06:58

    Dirk B:

    Mooie verhalen Winnie...'een kwaliteitsinjectie voor het voetbal'
    Nou nou...

  • 05 April 2006 - 10:15

    Mans:

    Mooie verhalen Winnie, ben benieuwd hoe jij je staande gaat houden in het surinaamse voetbalgeweld!

  • 05 April 2006 - 12:01

    Krista:

    Heej Winnie,
    Zelfs als je weg bent, zorg je er nog voor dat je gezicht te zien is bij TKB! Ik lees al wel weer dat je op z'n Winnie's bezig bent daar (op de vrouwen na dan...). Geniet ervan hoor! x

  • 05 April 2006 - 18:35

    Winnie:

    Yo bartje ik kan geen SMSjes ontvangen of versturen op mijn surinaamse nummer, vandaar dat ik ook niet antwoord...Bellen mag natuurlijk altijd! Op mijn nederlandse nummer ontvang ik wel smsjes die zet ik er af en toe nog welleens in. En dirk het is: Linker Flanker Flitser!!

  • 05 April 2006 - 18:49

    Akkeline:

    Ik mis een detail in het verhaal, iets met trainingshirts..

  • 06 April 2006 - 05:52

    Thij S:

    Is nu in het land der blinden eenoog koning? Of kunnen ze daadwerkelijk wat in Suriname en ben jij een typische mooiweervoetballer? Mooie verhalen!
    Trouwens, je krijgt een pin vrij makkelijk weer in een granaat, als je de clip maar vasthoudt. Heb ik gehoord..

  • 06 April 2006 - 17:46

    Emy:

    Winnie!!! ik zal je komen aanmoedigen hoor als je je debuut maakt hier in Suriname! Met spandoek en al!!!

  • 10 April 2006 - 17:40

    Petra:

    Winnie!Winnie!Winnie! Wie is straks dé man van de kwatta???? Alle mannen zijn straks weg! :( je stelt me diep teleur!

  • 10 April 2006 - 20:14

    Pa:

    hallo Winnie,
    Als die vrouwen bij je in huis net zo mooi zijn als de muziek die wij in het weekend hebben gehoord nl.Nabucco en Matheus dan moet je wel ogen te kort komen!
    Wil je aan die mensen die reageren vragen of ze wat duidelijker willen zijn,want wij begrijpen de helft niet daarvan.
    Ik gebruik jouw altijd als voorbeeld in de familie,als het gaat om orde en netheid en zoals Balkenende ons voorhoudt de
    normen en waarden in onze samenleving.
    Of is alles anders in Suriname?
    Graag weer spoedig een bericht
    Groetjes en maak er wat van.

  • 11 April 2006 - 10:39

    Dirk B:

    Je moest eens weten Pa(van Winnie)....

  • 11 April 2006 - 11:19

    BJ:

    Winnie is een snoeperd....

  • 11 April 2006 - 13:14

    Winnie:

    Oja Dirk B een foto van Petra is te zien op: petravanojik.waarbenjij.nu

    Voor de rest gaat het hier prima zal binnenkort weer een berichtje plaatsen!

  • 11 April 2006 - 13:50

    Petra:

    Waar kan ik dan een foto vinden van Dirk B????

  • 11 April 2006 - 18:49

    Jan T.:

    hoelang zitten die 15 vrouwen er nog winnie, en wanneer kunnen we langs komen?

  • 13 April 2006 - 06:55

    BJ:

    He Wiendert, gaat alles goed daar? Heb je je eertse goal al gemaakt. Of die eerste fantastische voorzet vanaf de linkerkant. Hoop dat ze er vangnetten hebben..... Morgen ga ik naar Jan T. in Londen! We gaan even naar fulham-Charlton Athletic. Jan ik kom eran en Winnie, laat even wat weten over je debuut!

  • 14 April 2006 - 16:23

    Ivo:

    Hensen, ziet er mooi uit jongen! Geniet ervan...en misschien kan je nog Surinaams international worden, of wacht je op de uitnodiging van v. Basten??

  • 18 April 2006 - 12:43

    Ellen:

    Winnie!
    Leuke verhalen hoor, maar je loopt wel aardig achter.. En dan tegen mij zeggen dat ik mn site goed moet bijhouden... Ben benieuwd wat je nog meer over ons te melden hebt..Ik wacht met spanning.. ;-)

    Dikke kus van de nieuwe van de 15!

  • 21 April 2006 - 09:04

    Marije:

    Heeey Winnie!
    Jou heb ik ook al lang niet meer gesproken, zeg!
    Maar wat een verhalen hee. Al beetje verbrand gweest?;)
    Spreek je hopelyk snel weer
    Groetjes vanuit het koude dorpje Lobith!

    Kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Winnie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 31462

Voorgaande reizen:

25 Februari 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: